Gå direkt till huvudinnehåll

Vi uppgraderar bredbandsnätet i våra fastigheter

Datum: 2025-04-08

För att förbättra din internetuppkoppling och göra ditt hem redo för framtidens digitala lösningar kommer vi inom kort påbörja ett arbete i de flesta av våra fastigheter. Om vi inte får tillträde till din lägenhet kommer din tv-anslutning att sluta fungera den 15 december.

Arbetet innebär nya nätverksuttag i din lägenhet. I slutet på året kommer det gamla uttaget för dator och tv (tre hål i väggen) att sluta fungera.

Detta innebär:

  • Ny TV-lösning
    TV:n kopplas in via det nya nätverket istället för det gamla TV-uttaget (tre hål i väggen).
  • Nytt nätverksuttag
    Ett nytt nätverksuttag monteras i vardagsrummet.
  • Smidigare placering
    Du kan ha din router där den gör mest nytta, i vardagsrummet.

Vad händer nu?

Arbetet planeras just nu tillsammans med vår entreprenör Netel AB och kommer att genomföras under en kortare period i varje hyreshus. Arbetet påbörjas den måndagen den 5 maj med start i de centrala delarna av Karlskrona.
Alla hyresgäster påverkas inte Du som bor på en av följande adresser påverkas inte:

  • Lyckebyvägen 18, Lyckeby
  • Riksvägen 10-12, Lyckeby
  • Klockarebacken, Nättraby
  • Stenhuggerivägen, Sturkö
  • Servicevägen, Holmsjö
  • Västra Kvarngatan 1-3, Pantarholmen
  • Blåportsgatan 2A-2B, Blåport
  • Kungsmarksvägen 7-39, Kungsmarken

Viktigt

Om du inte är hemma kommer du behöva godkänna tillträde till din lägenhet för att vår entreprenör Netel ska kunna genomföra arbetet. Netel hör av sig innan det är dags.

Har du frågor? Hör av dig till oss på info@karlskronahem.se

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17