Ny tv-tjänst från Sappa – snart hos dig
Från den 8 december 2025 kan du börja använda det nya basutbudet av tv som ingår i din hyra. Din nuvarande tv-tjänst fungerar precis som vanligt året ut. Runt den 1 december får du mer information om hur du aktiverar tjänsten och kommer igång.
Så fungerar den nya tjänsten
Alternativ 1: Via internet och app
Med Sappas Play-app kan du se tv både hemma och på andra platser.
Tillgänglig från 8 december
Upp till fem användare per hushåll
Titta via mobil, surfplatta, dator eller streama direkt via app i TV:n
Alternativ 2: Med tv-hubb
Om du vill titta på tv utan app kan du beställa en tv-hubb från Sappa.
Beställs från 8 december och levereras inom några arbetsdagar
Om du har bredband och wifi kan du ansluta TV-Hubben trådlöst, annars krävs nätverkskabel (kan köpas i elektronikbutiker och hos Sappa)
Du kan beställa fler hubbar om du vill ha tv i flera rum
Du väljer själv hur du vill titta – det går utmärkt att använda både appen och tv-hubben samtidigt.
Om du saknar internet
Från 8 december kan du kontakta Sappas kundservice för hjälp att aktivera tjänsten.
Om du redan har ett tv-abonnemang
Har du ett avtal med en annan leverantör för fler kanaler än det grundutbud som ingår i hyran? Kontakta din leverantör för att få information om vad som gäller när det gamla uttaget slutar fungera.
Alla hyresgäster påverkas inte
Du som bor på en av följande adresser påverkas inte:
Lyckebyvägen 18, Lyckeby
Riksvägen 10-12, Lyckeby
Klockarebacken, Nättraby
Stenhuggerivägen, Sturkö
Servicevägen, Holmsjö
Västra Kvarngatan 1-3, Pantarholmen
Blåportsgatan 2A-2B, Blåport
Kungsmarksvägen 7-39, Kungsmarken
Behöver du hjälp?
Sappa kommer att erbjuda kostnadsfri hjälp för att komma igång. Mer information om detta skickas ut i början av december.