Gå direkt till huvudinnehåll
Hallengrens väg 3-4
Fakta om fastigheten
Adress Hallengrens väg 3-4
Byggår 1958 och 1962
Lägenhetsstorlekar 1:or-3:or
Antal lägenheter 68
Hiss Nej
Balkong Ja, eller uteplats (ej samtliga)
Internet, TV och telefoni Fiber indraget, eget abomnemang tecknas. Kabel-tv ingår.
Hushållsel Ingår ej i hyran.
Varm- och kallvatten Ingår i hyran.
Tvättstuga Ja, i båda husen.
Förråd Ja
Garage, p-plats P-plats finns att hyra i mån av plats.
Lekplats Nej
Övrigt Grillplats vid både 3:an och 4:an.

Hej! Jag heter Tony Karlsson och är bovärd på Hallengrens väg 3-4.

Jag gör besiktningar, t ex kontrollerar flyttstädning och lägenhetens skick. Om du har gjort en felanmälan hjälper jag dig med mindre reparationer i lägenheten av till exempel dörrar, lås, el, vatten och avlopp.

Jag nås på telefon vardagar mellan 7-9.

Felanmälan gör du på karlskronahem.se på Mina sidor eller ring kundservice på 0455-30 49 00.

Telefon: 0455-30 49 22
E-post: tony.carlsson@karlskronahem.se
Bovärd
Driftinformation

Start: 2021-02-11

Hyresförhandling

Årets hyresförhandling är avslutad och en hyreshöjning med 1,53 % gäller from månadshyran som betalas i februari.

Hyreshöjning på hyran som aviseras i februari
Den nya hyran gäller från och med mars månad. Det vill säga den hyra som du betalar i februari.

Pappers-avi när hyran ändras
Om du betalar hyran via autogiro får du, när det sker en förändring med hyran, en hyresavi på papper för att uppmärksamma dig på den nya summan. Vid nästkommande hyra skickas ingen avi på papper.

Hur mycket blir hyreshöjningen?
För en standardlägenhet på 75 kvadratmeter innebär det en genomsnittlig höjning på cirka 100 kronor i månaden. I förhandlingen ingår också garage och p-plats som höjs med 10 kr/månad.

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-06-02

Bredgatan 16 Uppdatering!

Avstängt vatten på Bredgatan 16 till följd av en vattenläcka. Allt vatten är helt avstängt när vi reparerar, arbetet beräknas bli klart under dagen.

UPPDATERING! Läckan är provisoriskt lagad och reparationen fortsätter i morgon förmiddag och då kan det vara störningar i vattentillförseln

 

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-06-04

Källarbrand

Det har brunnit i källaren på Snapphanevägen 3 a och b. Källaren är avstängd och även tvättstugan, vi ska försöka få tvättstugan i bruk igen i nästa vecka. TV  och Internet ligger nere och vi jobbar på att få igång det så fort som möjligt.

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-06-07

Sopkärl

Vi påbörjar tvätt av sopkärlen som finns i våra miljörum denna vecka.

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-07-05

Utflytt parkeringsgarage Pantarholmen

Du som hyr p-plats i garaget på Pantarholmen behöver senast 31/8 2021 flytta ditt fordon från garaget. Då utgår samtliga garagekontrakt och garaget stängs.

Din nyckel kan du lämna i någon av de brevlådor som satts upp i garaget.

Fordon som finns kvar efter den 31/8 hanteras vidare av Kronofogdemyndigheten.

Tillfällig parkering i Tullparken
Måndagen den 23 augusti påbörjar Karlskrona kommun bygget av en tillfällig parkering i Tullparken. Parkeringen har 53 parkeringsplatser och beräknas vara klar under september månad. Parkeringen är kvar till hösten 2023.

Har du generella frågor kring parkeringsläget på Pantarholmen kontakta trafikingenjör på Karlskrona kommun, 0455-30 30 00.

Nybyggnation av hyresrätter
Garaget rivs för nybyggnation av 75 hyresrätter på samma plats.
Läs mer om byggnationen här.

 

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-09-10

Dags för tvätt av alla sopkärl

Nu är det dags för årets andra tvätt av samtliga sopkärl i våra miljörum. Kärlen tvättas för att det ska vara trivsamt och fräscht och hålla skadedjur borta.

Hjälp oss att hålla fint i våra miljörum genom att slänga rätt sak i rätt kärl.
Tack!

Arbetet påbörjas måndag den 13/9.

Senast uppdaterad 2021-09-13

Start: 2021-12-01

Snö och halka

Under vintern påverkar snö och halka framkomligheten på gångbanor, parkeringar, vid entréer mm. Så här arbetar vi för att minimera problem och olyckor.

Detta gör Karlskronahem
Snöröjning påbörjas när snödjupet uppnår 5 cm. Prioriterade platser som omsorgsboenden snöröjs och halkbekämpas först. I varje område prioriteras sedan huvudentréer och de mest använda gångbanorna/vägarna.

Prioriterade ytor ska vara snöröjda och halkbekämpade senast 2 timmar efter att gränsen för snöröjningen uppnåtts. Övriga ytor ska vara snöröjda och halkbekämpade 6 timmar efter att gränsen för påbörjande av snöröjning uppnåtts.

Snöröjning och halkbekämpning sker under hela dygnet.

Vid halka använder vi sandflis och salt. Salt används enbart vid speciellt utsatta platser.

Detta gör du som hyresgäst
Som hyresgäst är du ansvarig för att skotta din egen parkeringsplats. Detta gäller även den snösträng som kan uppkomma i kanten av din parkeringsplats och utanför din garageport när vår snöröjning utförts på körytan inom parkeringsområdet. Tänk på att ta bort snösträngen så snart som möjligt för att inte riskera att den fryser och blir svår att få bort.

Bor du i en marklägenhet med egen ingång ansvarar du för snöröjning och halkbekämpning på den mark som hör till lägenheten. Till exempel vid den egna entrén.

Senast uppdaterad 2021-12-13

Är detta ditt hus?

Hej hyresgäst! Lägg till din fastighet som favorit, på så sätt får du en direktlänk till ditt hus från huvudmenyn. Nedan samlar vi värdefull information som rör din fastighet och område.

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17