Gå direkt till huvudinnehåll

Frågor och svar om uppgradering av bredband

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna kring det pågående arbetet med att uppgradera bredbandsnätet i våra fastigheter.

Får man välja var i vardagsrummet nätverksuttaget placeras?

Rent generellt vill vi placera uttagen där bästa platsen för TV i vardagsrum finns, men visst utrymme för önskemål från hyresgästens sida kan finnas.

Behövs det efter installationen en router för att kunna se på tv?

Nej, du behöver ingen router för att se vårt grundutbud. Vår tjänsteleverantör kommer tillhandahålla en box som ska kopplas in i nätverksuttag och sen vidare in i TV. Vår tjänsteleverantör står för boxen.

Ska det dras en sladd från TV-boxen till tv:n?

Ja det behövs en HDMI-kabel mellan box och TV. Förmodligen kommer denna att ingå med TV-boxen.

Behövs det en nyare form av tv för att detta ska fungera?

Troligtvis kommer det inte fungera med ”tjock-TV”, kanske det kan finnas någon adapter som fungerar om någon hyresgäst har en ”tjock-TV”.

Kommer installatören att hjälpa till att få tv:n att fungera?

Vi jobbar på ett upplägg där vår kommande tjänsteleverantör kommer finnas tillgängliga och vara behjälpliga med detta på något sätt.

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17